nimaelectronics

نیما الکترونیک پارسیان

خرید کانکتورهای FPC

درباره کانکتورهای FPC/FPC بخوانید!

کانکتورها برای رسیدگی به چالش های این بازار در حال گسترش ایجاد شده اند، که به خطوط مرکزی کوچکتر یا فواصل زمین، ارتفاع پروفیل کمتر و راه حل های اتصال سبک تر نیاز دارد. راه های زیادی برای کشف قابلیت های کانکتورهای FPC وجود دارد.

یکی از جایگزین های رایج کانکتور کابل برای برنامه های هوشمند، یک کانکتور PCB انعطاف پذیر (FPC) است. این کانکتورها با فاکتورهای شکل شکننده و انعطاف‌پذیری بی‌نظیر، چگالی بسیار بالایی را ارائه می‌کنند و بنابراین کاربردهای پیشرفته متعددی را در تمام بخش‌های مختلف بازار ارائه می‌کنند.

کجا می توان از کانکتورهای FPC استفاده کرد؟

کانکتورهای FPC، مانند لوازم الکترونیکی پوشیدنی و تجهیزات پزشکی، به طور گسترده در بسیاری از کاربردهای مهم و راحت استفاده می شود. در بخش خودرو، افزایش کانکتورهای FFC/FPC از قابلیت‌های نوآورانه‌ای مانند سیستم اطلاعات سرگرمی داخل خودرو، روشنایی روشن، حالت‌های خلبان خودکار رانندگی مانند ADAS، و پشتیبانی از تنظیمات ناوبری و ایمنی پشتیبانی می‌کند.

با تولید هوشمند و استقرار فناوری ۵G، کانکتورهای FFC/FPC گزینه‌ها را در بسیاری از برنامه‌های نسل بعدی بررسی می‌کنند. آمفنول راه حل های FPC با کارایی بالا، انعطاف پذیر و قابل اعتماد را برای برآورده کردن الزامات همه دستگاه های جدید ارائه می دهد.

اتصالات میکرو فلکس ارائه شده در گشتاور ۱.۰۰ میلی متر و گشتاور ۰.۵۰ میلی متر ترجیحاً برای طیف گسترده ای از وسایل نقلیه، پزشکی، اتصال، داده و تجهیزات تجاری استفاده می شود. ClincherTM و DuflexTM برای کاربردهای صنعتی و مدولاسیون ایده آل هستند. به طور خاص، شوک یا لرزش یک مشکل است، مانند سیستم های کنترل صنعتی، حمل و نقل غیرخودرو، و مواد خرده فروشی.

کانکتور FFC چیست؟

کانکتور FFC

کانکتورهای FFC کابل مسطح انعطاف‌پذیر، روبان مانند پلاستیک، پلیمر، فیلم یا کانکتورهای پلی اورتان طراحی شده با انتهای فلزی موازی با فونداسیون هستند. از سوی دیگر، FPC شامل مدار چاپی یا درج شده روی برد کابل FPC است که به کابل کمک می کند تا به عنوان یک PCB متغیر مشخص شود. در اندازه های ۱.۰۰ میلی متر و ۰.۵۰ میلی متر، Amphenol اتصال دهنده های انعطاف پذیر ضد لرزش چند ارتفاع را ارائه می دهد. هر دو کانکتور FFC/FPC با گام ۲.۴۹ میلی متری در ZIP، غیرZIF، LIF و سرعت بالا قابل دسترسی هستند.

کجا می توان از کانکتور FFC استفاده کرد؟

FFC (کابل‌های تخت منعطف) نوعی کابل نواری هستند که سیستم جامع متمرکز آن نامیده می‌شود. معمولاً اتصال دهنده های صاف و بدون ابزار اضافی هستند. کابل‌های FFC عموماً یک فیلم پلاستیکی هستند که به چندین رابط فلزی که به آنها «پیچ» گفته می‌شود متصل می‌شوند.

ساخت کابل‌های FFC باعث می‌شود فضای کمتر و انعطاف‌پذیرتر نسبت به کابل‌های گرد بیشتر شود و اغلب حذف EMI/RFI بهتر و رفع مشکلات اتصال سیم را فراهم می‌کند.

آنها تلاش می کنند تا در سیستم های الکترونیکی عالی تر مورد استفاده قرار گیرند به ویژه در جاهایی که به سطوح بالایی از انعطاف پذیری نیاز است، مانند اتصال به سر چاپگر متحرک، بسته بندی تلفن های همراه، یا محدودیت جرم یا فضا.

تجهیزات الکترونیکی مجموعه ای از کابل های FFC را برای لحیم کاری یا اتصال با گام های ۰.۵ میلی متر، ۰.۸ میلی متر، ۱ میلی متر، ۱.۲۵ میلی متر و ۲.۵۴ میلی متر ارائه می دهد.

الکترونیک انواع کانکتورهای FFC را برای سطوح مختلف رضایت بخش فراهم می کند تا محدوده کابل های FFC ما را افزایش دهد.

تفاوت بین کانکتورهای FFC و FPC

تفاوت بین کانکتورهای FFC و FPC

اکثر کاربران، عمدتاً آنهایی که تازه وارد دنیای بردهای مدارهای الکترونیکی و چاپی شده‌اند، هنگام تمایز بین FPC و FFC می‌توانند مشکل ساز باشند.

در حالی که FFC و FPC یکسان هستند، اما کاملاً متفاوت هستند. از نزدیک نگاه کن. آنها همچنین ویژگی های پیشرفته مختلفی را ارائه می دهند. سپس چگونه تفاوت بین کانکتورهای FFC/FPC را تشخیص می دهید؟

در اینجا خواهید دید که چگونه می توان تفاوت بین دو کابل را درک کرد.

تفاوت های کاربرد در FFC و FPC

چندین نقش مختلف برای هر دو کابل FFC و FPC وجود دارد. کابل های FFC به طور گسترده برای برنامه های کاربردی با انعطاف پذیری بالا استفاده می شود که از کاربردهای خاص آنها شروع می شود. پلاترها، دستگاه‌های کپی، اسکنرها، دستگاه‌های فکس، استریو و دستگاه‌های LCD نیز در حوزه‌های کاربردی کابل‌های FFC استفاده می‌شوند.

FPC در آنتن‌ها، دستگاه‌های صوتی، تلویزیون‌های LCD، دوربین‌ها، لپ‌تاپ‌ها و چاپگرها موجود است. آنها همچنین در بخش هوانوردی فراگیر هستند. FPC ها در طول سال ها توسعه یافته اند و عملکرد و کیفیت را ارائه می دهند.

انواع کانکتورهای FPC

انواع مختلفی از کانکتورهای FPC در کاربردهای ایده آل، از جمله FPC وجود دارد. دسته بندی محصولات را می توان به عنوان کانکتورهای داخلی FPC تعریف کرد.

گام ۰.۲ میلی متر: سری Y2B.
گام ۰.۳ میلی متر: سری Y3BL، سری Y3B/W.
گام ۰.۵ میلی متر: سری Y5B.

انواع کانکتورهای FPC

کانکتور پانل به پنل

روند اتصال پانل به پانل برای دستگاه‌های تلفن همراه کوچک‌تر از عرض و طول پین است که گام ۰.۴ میلی‌متری مورد اصلی است و به ۰.۳۵ میلی‌متر یا پایین‌تر خواهد رسید و به دنبال آن درخواست ارتفاع کمتر و محافظت در سال‌های آینده خواهد بود. در همان زمان، ارتفاع BTB (کانکتور برد به برد) نیز به ۰.۹ میلی متر کاهش می یابد.

کانکتور باتری FPC

کانکتور باتری را می توان به نوع ورق الاستیک و چاقو تقسیم کرد. روند فناوری کانکتور باتری در درجه اول کوچک سازی، عملکرد باتری جدید، ویژگی های تماس کم و قابلیت اطمینان اتصال عالی است.

کانکتور ورودی/خروجی

کانکتور ورودی/خروجی یکی از واسط‌های ضروری تلفن‌های همراه و سایر سیستم‌های الکتریکی مانند لینک برق و سیگنال، کاهش صدا و استانداردسازی محصول است. کانکتور باید باریکتر باشد، تجسم و عملکرد مقاوم در برابر آب باید ارائه شود.

کانکتور FFC/FPC Molex

دارای طیف وسیعی از محصولات است که بهترین تنوع از قابلیت اطمینان سیگنال، کنترل پذیری، محدوده اندازه مدار گسترده و سبک کابل را در بین هر مدل مشابه موجود در بازار ارائه می دهد.

برخلاف کابل های فلت انعطاف پذیر، چندین نوع اتصال دهنده FPC وجود دارد که در زیر نشان داده شده است.

  • مدارهای تک لایه

مدارهای یک طرفه نیز نامیده می شود. اینها از پلیمر یا فلز زنگ زده تنها با یک لایه رسانا بر روی نانولوله های کربنی انعطاف پذیر ساخته شده اند. اینها در مقایسه با بقیه ارزان هستند.

  • دو طرفه

همانطور که از نامش پیداست، اینها مدارهای انعطاف پذیر هستند. آنها از دو لایه درایور تشکیل شده اند.

  • مدارهای چند لایه انعطاف پذیر

سه لایه یا حتی بیشتر از خطوط انتقال در دسترس است. برخی از آنها دارای ۴ لایه هستند. برخی دیگر ممکن است تا شش لایه داشته باشند، در حالی که دیگران ممکن است بیش از ده لایه درایور داشته باشند. در مقایسه با مدارهای منعطف تک یا دوبل، تولید آنها پرهزینه است. مدارهای انعطاف پذیر چند لایه نیز می توانند در اندازه های مختلف موجود باشند.

خرید کانکتورهای FFC/FPC

نیما الکترونیک پارسیان یک فروشگاه اینترنتی قطعات الکترونیکی در اصفهان است که خدمات فروش قطعه با کیفیت بالا، مشاوره قبل از فروش و ارسال سریع ارائه می دهد. شما می توانید برای خرید کانکتور الکترونیکی به سایت ما مراجعه کنید. ما متعهد به ارائه خدمات خرید قطعات الکترونیکی با کیفیت بالا و کارآمد به مشتریان هستیم.

شما می توانید در سایت محصول موردنظر خود را جستجو کرده و از طریق تماس با ما سفارش خود را ثبت کنید. در صورت موجود نبودن قطعه موردنظر در سایت میتوانید از قسمت سفارش قطعه محصول موردنظرتان را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رفتن به بالا
بکشید و رها کنید برای مقایسه جدید
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی کردن جعبه روی قسمت بیرون کلیک نمایید
مقایسه