nimaelectronics

نیما الکترونیک پارسیان

ماژول های الکترونیکی

ماژول های الکترونیکی

ماژول های الکترونیکی برای هر کسی که می خواهد پروژه های خود را بسازد ضروری است. بردهای شکست، تنظیم کننده های ولتاژ، رله ها، نمایشگرها، ماژول های LED و سایر اجزا از جمله آنها هستند. ما در این مقاله به برخی از ماژول های الکترونیکی نگاه خواهیم کرد و خواهیم دید که آنها چه کاری انجام می دهند.

ماژول های الکترونیکی چیست؟

ماژول الکترونیکی مجموعه‌ای از اجزای قدرت، معمولاً دستگاه‌های نیمه‌رسانای قدرت است، که به‌طور مناسب برای اجرای یک تابع تبدیل توان به صورت داخلی کوپل شده‌اند. این ماژول ها برای همه کسانی که می خواهند پروژه های خود را ایجاد کنند ضروری است. بردهای شکست، رگولاتورهای ولتاژ، رله ها، نمایشگرها، ماژول های LED و سایر اجزا گنجانده شده است.

دسته بندی ماژول های الکترونیکی

۱.ماژول های الکترونیکی تقویت کننده صدا

ماژول تقویت کننده صدا

ماژول صوتی یک تکه مجزا از کد پردازش صدا است که یک کار را انجام می دهد. درایور صوتی یا DSP صوتی هر دو می توانند ماژول های صوتی را در خود جای دهند. قطعاتی که صدا را پخش می کنند یک یا چند جزء منبع، یک یا چند جزء تقویت کننده و (برای استریو) دو یا چند بلندگو اجزای استاندارد یک سیستم صوتی هستند.

کابل های سیگنال (صدای آنالوگ، بلندگو، صدای دیجیتال و …) این قطعات را به هم متصل می کنند. ماژول تقویت، ماژول ضبط، ماژول پخش کننده صوتی صدای صوتی و بسیاری از ماژول های دیگر گنجانده شده است.

چرا از ماژول های صوتی استفاده کنیم؟

سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) به طور کلی یک برنامه پیکربندی با سیستم خود دارند که به مصرف کننده اجازه می دهد تا قسمت های مختلف سیستم صوتی را تغییر داده و مدیریت کند. اشیاء پردازش صوتی روی میزبان، پردازش DSP سخت افزاری و سخت افزارهای تخصصی مانند آمپر هوشمند، همگی در زیرسیستم صوتی (علاوه بر خود کدک صوتی) یافت می شوند.

اکثر اوقات، تامین کنندگان جداگانه این قطعات را توسعه داده و می فروشند. فروشندگان مستقل سخت افزار (IHV) به طور سنتی API های خصوصی خود را برای برقراری ارتباط و ارسال داده ها بین اجزای مختلف ساخته اند.

۲.ماژول های الکترونیکی سوئیچ رله

ماژول های الکترونیکی سوئیچ رله

کلید رله کلیدی است که توسط برق کنترل می شود. این دستگاه از مجموعه ای از پایانه های ورودی برای سیگنال های کنترلی تک یا چندگانه و همچنین مجموعه ای از پایانه های تماس کار تشکیل شده است.

هر تعداد مخاطب در اشکال مختلف تماس، مانند ایجاد و شکستن مخاطبین، ممکن است روی سوئیچ وجود داشته باشد. رله‌ها زمانی به کار می‌روند که برای کنترل یک مدار به یک سیگنال کم مصرف مستقل نیاز باشد یا یک سیگنال واحد باید چندین مدار را کنترل کند.

۳.ماژول های الکترونیکی تنظیم کننده ولتاژ

تنظیم کننده ولتاژ دستگاهی است که به طور خودکار سطح ولتاژ را ثابت نگه می دارد. ولتاژ منبع تغذیه را در محدوده قابل قبول نگه می دارد.

دارای یک مبدل (Step-Down) Buck و همچنین یک (Step-Up) Boost Converter. رگولاتورهای ولتاژ، ولتاژهای DC مورد استفاده توسط پردازنده و سایر قطعات را در دستگاه هایی مانند منبع تغذیه کامپیوتر تثبیت می کنند.

بازخورد منفی یا یک معماری پیش‌خور اولیه می‌تواند در یک تنظیم‌کننده ولتاژ استفاده شود. بسته به طراحی، ممکن است از مکانیزم الکترومکانیکی یا قطعات الکترونیکی استفاده شود.

۴.سوئیچ های الکترونیکی یا صفحه کلید

صفحه‌ کلیدهای الکترونیکی

صفحه‌کلیدهای الکترونیکی امکان استفاده از یک کد را فراهم می‌کنند که می‌تواند با استفاده از یک کد عددی یا یک پین وارد شود تا دسترسی به ورودی را مجاز یا ممنوع کند. آنها در سبک های مختلف موجود هستند و می توانند با رایانه ها به عنوان بخشی از یک سیستم یا به تنهایی برای ورود به یک در واحد با حداقل زمان راه اندازی استفاده شوند.

Seedstudio groove یک کلید و صفحه کلید الکتریکی است که از صفحه کلید ماتریسی ۴ در ۱، ۲ در ۲، ۳ در ۴، ۴ در ۴، ۴ در ۵، ۷ در ۷ تشکیل شده است. اگر برنامه های خاص از پردازنده هایی با تعداد پین محدود استفاده می کنند، سیستم نمی تواند پین های بیشتری را به دستگاه ورودی ارائه دهد. ماژول صفحه کلید مناسب است زیرا می تواند ۱۶ ورودی کلید را ارائه دهد در حالی که فقط ۸ ترمینال مصرف می کند.

۵.ماژول های الکترونیکی برد شکست

ماژول های الکترونیکی برد شکست

بردهای شکست قطعات الکتریکی استانداردی هستند که هر رسانا را از یک کابل همراه جدا می کنند و آن را به ترمینالی متصل می کنند که یک سیم قلاب را برای توزیع به دستگاه دیگر می پذیرد. آنها جزء مشترک در پروژه های الکترونیکی هستند زیرا نصب دستگاه را سریع و آسان می کنند. بردهای برک آوت استفاده از حسگرها، مدارها و اجزای کوچک را با پلتفرم دلخواه شما ساده می کند.

۶.ال ای دی آدرس پذیر و درایورها

LED آدرس پذیر

هر LED آدرس پذیر در یک نوار LED دیجیتال شامل یک درایور تعبیه شده است که اجازه می دهد تا روشنایی و رنگ هر LED به طور مستقل تغییر کند. بنابراین، هر LED می تواند رنگی متفاوت از ال ای دی کنار خود داشته باشد. در نتیجه، ما می توانیم جلوه های نورپردازی خیره کننده و پیچیده ایجاد کنیم.

نوار LED آدرس پذیر انعطاف پذیر به راحتی در اطراف خم ها خم می شود و پراکندگی نور کاملاً صاف و همواری را فراهم می کند که مشکل نور ناهموار را حل می کند. این نوار ال ای دی دارای خاصیت فوق العاده روشنی است که در دمای پایین کار می کند و برق بسیار کمی مصرف می کند.

۷.ماژول های الکترونیکی LED

ماژول LED

همانطور که می دانید، فناوری روشنایی LED به دلیل افزایش کارایی و طول عمر، به سرعت جایگزین انواع قدیمی نورهای رشته ای و فلورسنت می شود و ماژول های LED نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها همچنین سازگار هستند! از آنجایی که هر ماژول با سیم کشی سرب متصل می شود، برش و وصل مجدد آن فوق العاده ساده است و تقریباً برای هر پروژه ای ایده آل است.

ماژول های SMD، SeeedStudio Grove و DIP LED در دسترس هستند. ماژول LED به طور سنتی برای روشن کردن تبلیغات بیرونی و سایر تابلوهای فروشگاهی استفاده می شود، اما می توان از آن برای سایر برنامه های روشنایی خانه نیز استفاده کرد. ماژول دیود ساطع کننده نور (LED) یک دستگاه LED مستقل است که می تواند به تنهایی یا همراه با دستگاه دیگری استفاده شود. ماژول های LED به طور گسترده ای برای ایجاد روشنایی کم مصرف یا قابل حمل استفاده می شوند. هنگامی که این ماژول ها روشن می شوند، یک لامپ کوچک نور خیره کننده ای ایجاد می کند.

چراغ های کتاب LED، چراغ های شب، روشنایی در فضای باز، چراغ های جلو و چراغ قوه، و بسیاری از واحدهای لامپ LED مورد استفاده در وسایل روشنایی LED، همه دستگاه های ماژول LED هستند. در اکثر وسایل، حداقل یک لامپ LED ارائه می شود که یا چراغ های LED را تغذیه می کند یا به منبع تغذیه ماژول LED متصل می شود.

از الکتریسیته برای گرم کردن طول نازک سیم تا زمانی که در لامپ های سنتی بدرخشد استفاده می شود. فیلامنت یک رشته سیم بسیار نازک است. لامپ‌های رشته‌ای منفجر می‌شوند و زمانی که رشته می‌شکند از کار می‌افتند، که اگر لامپ یا فیکساتور آن ضربه بخورد ممکن است اتفاق بیفتد. از آنجایی که لامپ های ال ای دی دارای فیلامنت نیستند، در برابر لرزش مقاوم تر هستند و این امر آنها را به انتخاب بهتری برای روشنایی قابل حمل تبدیل می کند.

یک نیمه هادی برق دار به عنوان ماده ساطع کننده نور در یک ماژول LED استفاده می شود. نور در یک ماژول LED می تواند هر رنگی از رنگین کمان و نور سفید و فرابنفش (UV) باشد، بسته به ماده ای که برای انتشار آن استفاده می شود. یک چراغ روشنایی را می‌توان با رنگ‌های مختلف لامپ‌های ال‌ای‌دی نصب کرد که می‌توان آن‌ها را با هم ترکیب کرد تا رنگ‌ها و الگوهای مختلف را در ماژول‌های نور اجرای صحنه روشن کند.

از آنجایی که یک واحد LED که به خوبی ساخته شده است، از انرژی کمتری برای تولید همان مقدار نور استفاده می کند که یک لامپ استاندارد، ماژول های LED در روشنایی سازگار با محیط زیست محبوب هستند. یک لامپ LED پنج وات می تواند به اندازه یک لامپ رشته ای ۱۰۰ وات نور تولید کند. اگرچه ماژول‌های LED نسبت به لامپ‌های رشته‌ای عمر طولانی‌تری دارند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند، که هزینه‌های طولانی‌مدت آن‌ها را کاهش می‌دهد، اما هزینه نسبی ماژول‌های LED در مقایسه با سایر انواع واحدهای روشنایی می‌تواند مشکل‌ساز باشد. برخی از دولت‌ها و سازمان‌های محلی مشوق‌های مالی برای نصب روشنایی LED برای پوشش هزینه اولیه نصب ماژول LED ارائه می‌کنند.

ماژول های LED همیشه برای روشنایی سنگین استفاده نمی شوند. ماژول‌های LED در انواع مختلفی برای سرگرمی در دسترس هستند، از جمله تکه‌های یخ روشن‌کننده، چوب‌های تغییر رنگ، عینک‌های آفتابی با نور LED، و همچنین لیوان‌های LED، شمع‌های بدلی، و انواع دیگر جواهرات. رایج‌ترین مکان‌ها برای دیدن اسباب‌بازی‌های LED جدید کنسرت‌ها، مهمانی‌ها و اجتماعات عمومی است.

۸.لوازم الکترونیکی پوشیدنی

تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی نسبت به کامپیوترهای پوشیدنی در مقیاس بزرگتر پیچیدگی کمتری دارند. از سوی دیگر، لوازم الکترونیکی پوشیدنی با وظایف خاصی در ذهن ساخته شده اند تا یک یا چند نیاز یک گروه هدف خاص را برآورده کنند.

در حالی که یک رایانه پوشیدنی دارای ورودی و خروجی است و می‌تواند برای چندین کار تنظیم شود، لوازم الکترونیکی پوشیدنی با وظایف خاصی ساخته شده‌اند تا یک یا چند نیاز یک گروه هدف خاص را برآورده کنند. لوازم الکترونیکی پوشیدنی از نظر ظاهری از دستگاه های تلفن همراه متمایز می شوند و در درجه اول برای پوشیدن روی بدن در نظر گرفته شده اند.

لوازم الکترونیکی پوشیدنی

یک قطعه معتبر از لوازم الکترونیکی پوشیدنی باید پوشیده شود، یعنی از نظر مفهومی با بدن کاربر مرتبط باشد تا کار کند. برخی از گجت‌های پوشیدنی نیاز دارند که رابط کاربری همیشه قابل مشاهده و در دسترس باشد، که باعث می‌شود آن‌ها بیشتر از گجت‌هایی که اینطور نیستند (مانند واحد مچ دست و کمربند قفسه سینه نمایشگر ضربان قلب) قابل مشاهده و در دسترس باشند.

لباس‌ها و منسوجاتی که دستگاه‌های محاسباتی و سایر فناوری‌های الکتریکی را در استفاده و عملکرد معمولی خود گنجانده‌اند، لوازم الکترونیکی پوشیدنی هستند. این عبارت به همه چیزهایی که می‌توان روی بدن پوشید اشاره دارد، نه صرفاً لباس‌ها. هنگامی که با فناوری الکترونیکی ترکیب می‌شوند، ساعت‌ها، کلاه‌ها، عینک‌ها و پیراهن‌ها همگی در دسته لوازم الکترونیکی پوشیدنی قرار می‌گیرند.

اصطلاح «الکترونیک پوشیدنی» یک اصطلاح نسبتاً جدید است که در دهه گذشته در جامعه فناوری مورد توجه قرار گرفته است. لوازم الکترونیکی پوشیدنی به دلیل پیشرفت های سریع فناوری، نفوذ در زمینه ها و بازارهای مختلف که می توانند از این ابزارها سود ببرند، بسیار رایج تر شده اند. بازارهای مصرف کننده پزشکی، دانشگاهی و جریان اصلی در حال بررسی جذابیت و کاربرد فناوری هستند.

جالب ترین این موارد، به نظر من، مواردی هستند که با استفاده های معمولی مصرف کننده سروکار دارند. ساعت های هوشمند، نوارهای تناسب اندام و عینک های هوشمند نمونه هایی از محصولات این دسته هستند. تجاری سازی اخیر تولید را افزایش داده است، اما مشخص نیست که آینده این اقلام چه خواهد بود.

۹.پنل ها و کنترلرهای خورشیدی

پنل ها و کنترلرهای خورشیدی

ماژول فتوولتائیک به عنوان پانل خورشیدی شناخته می شود. ماژول PV یک مجموعه آماده نصب از سلول های فتوولتائیک است که در یک چارچوب نصب شده است. در سطح صفحات خورشیدی، این سلول ها به صورت شبکه ای سازماندهی شده اند. پنل‌های خورشیدی پنل‌هایی هستند که پرتوهای خورشید را جمع‌آوری کرده و به برق یا گرما تبدیل می‌کنند. سپس می توان از این الکتریسیته برای تامین انرژی خانه یا کسب و کار شما با استفاده از انرژی سبز استفاده کرد.

۱۰.ماژول های الکترونیکی زمان واقعی (RTC)

ساعت بلادرنگ (RTC) یک ساعت کامپیوتری است که صرفاً برای پیگیری زمان طراحی شده است. به طور معمول، شکل یک مدار مجتمع را به خود می گیرد. البته ساعت ها، دقیقه ها، ثانیه ها، ماه ها، روزها و حتی سال ها را ردیابی می کند. رایانه‌ها، سیستم‌های تعبیه‌شده، سرورها و هر تجهیزات الکتریکی دیگری که نیاز به زمان‌سنجی دقیق دارد، همگی نمونه‌هایی از Real-Time هستند. استفاده از رایانه حتی زمانی که باتری آن را خاموش می کند یا زمانی که به منبع برق اولیه سیستم متصل نیست، بسیار مهم است.

ماژول های الکترونیکی زمان واقعی (RTC)

از آنجایی که RTC ها اغلب به عنوان یک ماشه برای روشن کردن دستگاه ها یا راه اندازی رویدادهایی مانند ساعت زنگ دار استفاده می شوند، آنها باید زمان دقیق را حتی زمانی که دستگاه خاموش است حفظ کنند. آی سی های RTC توسط یک منبع جداگانه تغذیه می شوند و به آنها اجازه می دهد با قدرت کم یا حتی در زمانی که کامپیوتر خاموش است کار کنند. در سیستم های قبلی از باتری های لیتیومی استفاده می شد. با این حال، در سیستم های جدیدتر، از باتری های کمکی یا ابرخازن ها استفاده می شد.

آی سی های RTC مبتنی بر ابرخازن قابل شارژ و لحیم کاری هستند. با این حال، RTC در اکثر مادربردهای درجه مصرف کننده توسط یک باتری تغذیه می شود که با برداشتن آن، RTC را به حالت اولیه باز می گرداند.

آی سی های RTC از یک نوسانگر کریستالی برای کنترل زمان به جای تکیه بر سیگنال های ساعت مانند ساعت های سخت افزاری معمولی استفاده می کنند. آی سی های RTC مسئول عملکرد زمان بندی و ساعت سیستم و اطمینان از همگام سازی صحیح تمام فرآیندهای سیستم هستند. اگرچه برخی ممکن است ادعا کنند که ساعت سیستم مسئول هماهنگ سازی است، ساعت سیستم به RTC وابسته است و RTC را به طور غیر مستقیم مسئول می کند.

یک باتری RTC باید حداقل سه تا پنج سال زنده بماند. RTC ها برای عملکرد مناسب مورد نیاز هستند. اگر باتری از بین برود، باید تعویض شود. باتری مرده را می توان با یک پیام خطایی که هنگام راه اندازی نمایش داده می شود یا توسط کاربر که متوجه شد ساعت یا پیکربندی تنظیمات خراب، پوسته پوسته یا عجیب شده است، شناسایی می شود.

۱۱.ماژول های رابط

ماژول های الکترونیکی رابط

ماژول های رابط به ارائه کانال های ارتباطی و رابط بین PLC و سایر اجزای کابینت کنترل مانند کنترل کننده ها و رله های درایو سروو کمک می کنند. کانکتورهای I/O قوی Amphenol به گونه ای طراحی شده اند که با هر رابط مؤلفه در اکوسیستم PLC مطابقت داشته باشند و در عین حال یکپارچگی داده ها را در سخت ترین محیط های تولیدی حفظ کنند.

نتیجه گیری

برای تازه کردن حافظه، یک ماژول الکترونیکی مجموعه‌ای از اجزای قدرت است، که معمولاً دستگاه‌های نیمه‌رسانای قدرت هستند که به درستی به‌طور داخلی وصل شده‌اند تا عملکرد تبدیل نیرو را انجام دهند. این ماژول ها برای هر کسی که به دنبال شروع کار بر روی پروژه های خود است، ضروری است. ما امیدواریم که اطلاعات داده شده در مورد ماژول های الکترونیکی برای شما ارزشمند باشد. اگر می‌خواهید برخی از ماژول‌ها را تهیه کنید، لطفاً همین امروز با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رفتن به بالا
بکشید و رها کنید برای مقایسه جدید
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی کردن جعبه روی قسمت بیرون کلیک نمایید
مقایسه