nimaelectronics

نیما الکترونیک پارسیان

کانکتورهای برد به برد

درباره کانکتورهای برد به برد بدانید!

بنابراین، اگر یک پروژه الکترونیکی دارید که در آن چندین برد مدار دارید، باید کاری برای روشن کردن آنها نیز انجام دهید.

برای روشن کردن تمام بردهای مدار یک گجت، باید از کانکتورهای برد به برد استفاده کنید که می توانید آنها را به عنوان یک پل در نظر بگیرید. این می تواند PCB های شما را برای روشن کردن آنها پل کند.

در این مقاله، همه چیزهایی که باید در مورد کانکتورهای برد به برد بدانید را بررسی خواهیم کرد.

کانکتور برد به برد چیست؟

هنگامی که روی یک پروژه الکترونیکی کار می کنید که دارای چندین برد مدار است، باید آنها را نیز روشن کنید.

یک راه هوشمند برای برق رسانی به آنها استفاده از کانکتور برد به برد است. این یک قطعه الکترونیکی است که می تواند به عنوان یک پلی برای اتصال تمام بردهای مدار و تامین برق آنها عمل کند. با کانکتور برد به برد، می توانید با تمام دردسرهای سیم کشی و مهندسی پیچیده خداحافظی کنید و از یک فرآیند تولید قوی لذت ببرید.

اگر انتخاب می کنید که از کانکتور برد به برد استفاده نکنید، باید از سیم کشی و تکنیک بسیار پیچیده برای برق رسانی به تمام بردهای مدار پروژه خود استفاده کنید و این واقعاً دردسرساز خواهد بود.

کارکرد کانکتورهای برد به برد

اتصالات فیزیکی را ارائه دهید

اصلی‌ترین کاری که می‌خواهید کانکتورهای برد به برد شما انجام دهند این است که به PCB‌های شما یک اتصال الکتریکی فیزیکی بدهند. همچنین می توانید انتظار اتصالات مکانیکی بین بردها را از کانکتورهای برد به برد داشته باشید.

صرفه جویی در فضا

با استفاده از کانکتورهای برد به برد می توانید فضای با ارزش زیادی را در ابزار خود ذخیره کنید. شما مجبور نیستید از سیم کشی و لحیم کاری زیادی استفاده کنید، که ما معتقدیم می تواند یک صرفه جویی فوق العاده در فضا باشد.

رسانایی بهتر

با استفاده از اتصالات برد به برد، رسانایی بهتری نسبت به سیم خواهید داشت. این بدان معنی است که احتمالاً احتمال اتصال کوتاه در هر برد مدار بسیار کم است.

انواع کانکتورهای برد به برد

انواع مختلف کانکتورهای برد به برد

۱. اتصالات ردیفی و دو ردیفه

بنابراین، اگر پروژه شما بسیار کوچک، ساده و سر راست است، می توانید از اتصال دهنده های تک ردیفی یا دوگانه استفاده کنید. آنها کوتاه و بامزه هستند بسیاری از تولیدکنندگان از آنها برای کاهش هزینه های تولید و ساده نگه داشتن طراحی کلی استفاده می کنند.

امکانات:
● آنها در انواع نصب از طریق سوراخ  و سطح در دسترس هستند.
● می توانید آنها را در ردیف های تک و دو پین تهیه کنید.

۲. اتصال دهنده های با چگالی بالا

اگر پروژه فضای بسیار محدودی دارد و همچنان باید چندین اتصال ایجاد کنید، ما کانکتورهای برد به برد با چگالی بالا را پیشنهاد می کنیم. لازم نیست نگران اتلاف گرما با این کانکتورها حتی در یک فضای محدود باشید.

امکانات:
● برای مناطق کوچک و فشرده طراحی شده اند.
● کارایی بالایی ارائه می دهند.
● اینها برای ایجاد تعداد زیادی اتصال در یک منطقه محدود ساخته شده اند.

۳. اتصالات میکرو و نانو

اگر به یک کانکتور برای یک ابزار بسیار کوچک مانند پوشیدنی ها، پهپادها یا دستگاه های پزشکی نیاز دارید، می توانید از این کانکتورهای میکرو و نانو برد به برد استفاده کنید.

امکانات:
● بسیار کوچک و سبک وزن هستند بدون اینکه به استحکام مکانیکی آسیبی وارد شود.
● عمر بالایی دارند.

۴. اتصال دهنده های ناهموار

برای گجت هایی که برای تجهیزات نظامی یا هر برنامه کاربردی با ارتعاشات بالا ساخته شده اند، می توانید از کانکتورهای مقاوم تخته به برد استفاده کنید. اینها برای مقاومت در برابر ارتعاشات و سوء استفاده فیزیکی و برای کاربردهایی که به استحکام مکانیکی بالا نیاز است ساخته شده اند.

امکانات:
● فوق العاده سخت هستند و تحمل بالایی در برابر ضربه و لرزش دارند.
آنها می توانند برای مدت بسیار طولانی دوام بیاورند و انتظار نمی رود حتی در شرایط سخت شکست بخورند.

چگونه یک کانکتور برد به برد را روی PCB نصب کنیم؟

نصب کانکتور برد به برد

۱. یک رابط را انتخاب کنید

هنگامی که ایده اصلی را آماده کردید، باید شناسایی کنید که کدام کانکتور برای نیازهای شما بهترین است. برای به دست آوردن ایده درست، باید طرح کلی پروژه را آماده کنید و قسمت نمونه اولیه PCB را انجام دهید تا بدانید چه مقدار بار باید روی PCB ها تامین کنید.

۲. شروع کار با PCB

اکنون باید PCB ها را بسازید. برای همه اجزا از جمله کانکتور برد به برد خود سوراخ کنید.

پس از ساخت PCB ها، نوبت به مونتاژ آنها می رسد. این قسمتی است که در آن همه اجزاء را روی PCB های خود قرار می دهید، از جمله اتصالات برد به برد.

قطعات را سوار کنید و PCBA های خود را آماده کنید.

۳. آزمایش

این زمان مناسب برای آزمایش کل پروژه است. شما تمام PCB ها را از طریق کانکتورهای برد به برد وصل کرده اید، پس تست کنید که آیا همه آنها به درستی کار می کنند. در صورت نیاز هر گونه اقدام اصلاحی انجام دهید و مجدداً آزمایش کنید تا تمام عیوب را برطرف کنید.

۴. پس از پردازش

هنگامی که PCB ها مناسب و خوب شدند، اکنون می توانید بخش های پس از پردازش مانند تمیز کردن، پرداخت، لمینیت و غیره را انجام دهید.

نقص های رایج در اتصالات برد به برد و راه حل های آنها

۱. اتصال کوتاه

گاهی اوقات برخی از ذرات رسانای خارجی می توانند وارد PCB شده و باعث اتصال بین پین های کانکتور شوند. اگر این اتفاق بیفتد و ابزار روشن شود، کانکتور شما اتصال کوتاه می‌کند.

راه حل:
هر گونه پل لحیم کاری را بررسی کنید و آنها را (در صورت وجود) از بین ببرید. همچنین، باید مطمئن شوید که پین ها به خوبی عایق شده اند، بنابراین، حتی اگر ذره خارجی وارد شود، نمی تواند اتصال کوتاه را ایجاد کند.

۲. گرم شدن بیش از حد

هنگامی که از یک کانکتور ضعیف استفاده می کنید یا زمانی که بار الکتریکی آنقدر زیاد است که کانکتور نمی تواند آن را تحمل کند، آنگاه شروع به گرم شدن بیش از حد می کند. در بسیاری از مواقع، اتصالات شل یا ضعیف و شرایط محیطی شدید نیز باعث این موضوع می شود.

راه حل:
● باید بررسی کنید که آیا از کانکتور مناسب برد به برد استفاده می کنید.
● مطمئن شوید که لحیم کاری به درستی انجام شده و از مقدار کافی لحیم استفاده کرده اید.

۳. مسائل لحیم کاری

مسائل لحیم کاری مانند استفاده زیاد از لحیم کاری یا لحیم کاری کم می تواند به ترتیب باعث ایجاد پل لحیم و شل شدن مفاصل شود. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است ترکیبی از نتایج مانند اتصال کوتاه، گرمای بیش از حد، رسانایی ضعیف، خرابی PCBها و موارد دیگر را تجربه کنید.

راه حل:
● برای از بین بردن پل لحیم کاری باید لحیم اضافی را بررسی و جدا کنید.
● اگر اتصالات شل هستند، لحیم کاری بیشتری اعمال کنید.

چگونه یک کانکتور برد به برد انتخاب کنیم؟

انتخاب کانکتور برد به برد

۱. تعداد پین ها: تعداد پین های اتصال را محاسبه کنید.

۲. درجه جریان و ولتاژ: کانکتورهای مختلف برد به برد دارای رتبه بندی جریان و ولتاژ متفاوتی هستند. استفاده نادرست می تواند منجر به گرمای بیش از حد و یا اتصال کوتاه شود.

۳. ارتفاع انباشته: در صورتی که نیاز به چیدن PCB های خود دارید، باید ارتفاع بین هر برد را محاسبه کنید. بر اساس آن محاسبه، یک کانکتور را انتخاب کنید زیرا کانکتورهای مختلف ارتفاع انباشتگی متفاوتی دارند.

۴. شرایط محیطی: کانکتوری را انتخاب کنید که بتواند در محیطی که ابزار شما در آن استفاده می شود کار کند. اگر قرار است دماهای شدید باشد، از اتصال دهنده های برد به برد با چگالی بالا استفاده کنید.

شما می‌توانید با نیما الکترونیک تماس بگیرید و در رابطه با کانکتور برد به برد راهنمایی دریافت کنید. نیما الکترونیک همچنین می تواند به شما در انتخاب کانکتور مناسب و پیاده سازی آن در پروژه خود به خوبی کمک کند.

در صورت تمایل به هرگونه اطلاعات یا مشاوره بیشتر در مورد خرید کانکتور الکترونیکی یا هر نوع دیگر از اجزا و لوازم جانبی کنترل مدار، لطفاً با تیم پشتیبانی نیما الکترونیک از طریق تلفن یا ایمیل تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رفتن به بالا
بکشید و رها کنید برای مقایسه جدید
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
برای مخفی کردن جعبه روی قسمت بیرون کلیک نمایید
مقایسه