nimaelectronics

نیما الکترونیک پارسیان

خرید ترانزیستور 2N7002

در مورد ترانزیستور ۲N7002 بدانید

وقتی صحبت از الکترونیک می شود، دنیای نیمه هادی ها موضوع اصلی بحث است. به طور دقیق، ماسفت معمولاً در کاربردهای مختلف صنعتی و همچنین توسط علاقه مندان استفاده می شود. اینها اجزای سازنده تمام الکترونیک دیجیتال هستند و هر نوع کاربرد خاصی دارد.

۲N7002 یکی از پرکاربردترین ماسفت هاست و به عنوان پایه ای برای انواع ترانزیستورها استفاده می شود. در این مقاله هر آنچه که باید در مورد ترانزیستور ۲N7002 بدانید را خواهید آموخت.

ماسفت چیست؟

قبل از اینکه به ترانزیستورهای ۲N7002 بپردازیم، بیایید یک درک اساسی از ماسفت داشته باشیم. MOSFET مخفف Metal Oxide Semiconductor Field Effect Transistor می باشد.

جزء اصلی این ترانزیستور، ترانزیستور اثر میدانی است که نوع خاصی از ترانزیستور است. ماسفت عمدتاً به عنوان تنظیم کننده ولتاژ استفاده می شود. از اختلاف ولتاژ برای کنترل جریان استفاده می کند.

دو نوع ماسفت وجود دارد: درونی و بیرونی. ماسفت ذاتی خاصیت خاصی دارد و آن این است که می توان از آن به عنوان تنظیم کننده ولتاژ استفاده کرد. از طرف دیگر ماسفت خارجی در تقویت کننده ها و نوسانگرها استفاده می شود.

ماسفت ۲N7002 چیست؟

۲N7002 یک ماسفت است یک ترانزیستور نوع N است که برای کاهش مقاومت در حالت استفاده می شود. این به سادگی به این معنی است که افت ولتاژ در سراسر بار را کاهش می دهد. این می تواند در برنامه های مختلفی مانند مبدل DC به AC، مبدل DC به DC و برنامه های مختلف دیگر استفاده شود.

۲N7002 با نام ماسفت ۲N7002 کانال N نیز شناخته می شود. ماسفت کانال N ترانزیستوری است که از حامل های بار منفی مانند الکترون ها برای کار خود استفاده می کند.

ساختار ترانزیستور ۲N7002

ساختار ترانزیستور 2N7002

ترانزیستور ۲N7002 دارای سه پایانه است: منبع، دروازه و تخلیه. ترمینال منبع به ولتاژ تغذیه مثبت وصل می شود در حالی که ترمینال تخلیه به بار (یا خروجی) متصل است. ترمینال دروازه برای کنترل جریان از طریق کانال بین پایانه های منبع و تخلیه استفاده می شود.

ترانزیستور ۲N7002 شامل دو لایه سیلیکونی نوع p است که توسط یک لایه سیلیکونی نوع n ساندویچ شده است.

لایه سیلیکونی نوع n کانالی را بین پایانه های منبع و تخلیه تشکیل می دهد که توسط یک لایه دی الکتریک از هم جدا شده اند. لایه سیلیکونی نوع p پایانه های منبع و تخلیه را تشکیل می دهد که توسط یک لایه دی الکتریک از هم جدا شده اند.

ساختار به سادگی نشان می دهد که ترانزیستور ۲N7002 یک دستگاه کنترل شده با ولتاژ است که می تواند توسط ولتاژ اعمال شده به ترمینال گیت آن روشن یا خاموش شود. این بدان معنی است که وقتی ولتاژ کافی به ترمینال گیت اعمال شود، جریان را از طریق کانال بین پایانه های منبع و تخلیه عبور می دهد، بنابراین آن را روشن می کند و اجازه می دهد تا جریان از طریق بار (Vout) عبور کند.

گیت ماسفت ۲N7002 به عنوان یک خازن در هنگام اتصال به منبع AC عمل می کند. این بدان معناست که هنگامی که به منبع AC متصل می شود، در یک نیم چرخه شارژ می شود و سپس در نیم چرخه دیگر تخلیه می شود.

نحوه کار ترانزیستور ۲N7002

برای درک فرمول کار ۲N7002، فقط باید اصول اولیه کار ماسفت را بدانید. ما می دانیم که ماسفت ها با حرکت حامل های بار یا الکترون ها کار می کنند. هنگامی که یک ولتاژ را در دروازه ماسفت وصل می کنید، حرکت شارژها از منبع به پایانه های دروازه را تسهیل می کند.

ترانزیستور ۲N7002 خیلی متفاوت نیست، فقط باید بدانید که یک ماسفت N-channel است، به این معنی که منبع و تخلیه مواد N را تشکیل می دهند. از طرف دیگر، بستر یک ماده از نوع P است.

وارد کردن یک ولتاژ مثبت در دروازه ترمینال باعث حرکت حامل های شارژ از منبع به تخلیه می شود. نتیجه این است که سطح ولتاژ در ترمینال تخلیه و منبع کاهش می یابد. این بدان معناست که وقتی یک ولتاژ مثبت در دروازه اعمال می شود، یک میدان الکتریکی ایجاد می کند تا آن را متعادل کند.

این میدان الکتریکی وظیفه انتقال حامل های بار از منبع به ترمینال تخلیه و در نتیجه کاهش سطح ولتاژ آن را بر عهده دارد.

از اصل کار، واضح است که رسانایی ترانزیستور ۲N7002 به مقدار ولتاژ اعمال شده در ترمینال بستگی دارد. هر چه ولتاژ بیشتر باشد، تعداد الکترون هایی که می توانند از کانال عبور کنند بیشتر می شود.

ویژگی های ترانزیستور ۲N7002

ویژگی های ماسفت 2N7002

اکنون بیایید ویژگی‌های کلیدی و ویژگی‌های ترانزیستور ۲N7002 را به طور کامل توضیح دهیم.

_ تراکم سلول بالا: ترانزیستورهای چگالی سلولی به تعداد ترانزیستورها در یک سانتی متر مربع گفته می شود. هر چه ترانزیستور بیشتر باشد، تراکم سلول بیشتر می شود. این یکی از ویژگی های کلیدی ترانزیستور ۲N7002 است.

_ جریان تخلیه ثابت: این بدان معناست که جریان بدون توجه به ولتاژ اعمال شده به گیت ثابت است.

_ سرعت سوئیچینگ بالا: سرعت سوئیچینگ یا زمان روشن به عنوان زمان مورد نیاز برای تغییر از یک حالت به حالت دیگر تعریف می شود. هر چه کلیدزنی سریعتر باشد، پاسخ مدار سریعتر خواهد بود.

_ مصرف کم انرژی در حالت آماده به کار: به این معنی که وقتی ترانزیستور باری ندارد، انرژی بسیار کمتری مصرف می کند.

_ قابلیت اطمینان بالا: ترانزیستور ۲N7002 قابلیت اطمینان بالایی دارد و این به کاهش هزینه در مقایسه با سایر دستگاه های نیمه هادی کمک می کند. کاهش هزینه به بهبود عملکرد و کاهش هزینه کمک می کند و در نتیجه حاشیه سود را برای تولیدکنندگان افزایش می دهد.

_ نویز کم: نویز در این زمینه به سیگنال های تصادفی تولید شده توسط دستگاه های نیمه هادی اشاره دارد. هر چه نویز کمتر باشد، عملکرد دستگاه بهتر است.

در همین زمینه، ترانزیستور ۲N7002 تمایل به سطح اعوجاج پایینی دارد. این بدان معنی است که هیچ اعوجاجی در سیگنال خروجی یک مدار وجود ندارد. اعوجاج زمانی ایجاد می شود که تغییرات ولتاژ یا جریان نسبت به آنچه انتظار می رود وجود داشته باشد.

_ ولتاژ آستانه گیت پایین: به ولتاژی که برای روشن کردن ترانزیستور لازم است اشاره دارد. هر چه ولتاژ کمتر باشد، سوئیچینگ ترانزیستور در مقایسه با سایر نیمه هادی ها سریعتر است.

_ مقاومت کم: به این معنی است که ترانزیستوری که مقاومت پایینی دارد می تواند در کاربردهای توان بالا استفاده شود زیرا در مقایسه با نیمه هادی های دیگر، انرژی بسیار کمتری مصرف می کند.

_ ظرفیت کم: ظرفیت یک ترانزیستور به عنوان مقدار بار ذخیره شده در واحد سطح زمانی که ولتاژ اعمالی در آن وجود ندارد تعریف می شود. هر چه این مقدار کمتر باشد، قابلیت و کارایی آن بالاتر است.

چگونه از ترانزیستور ۲N7002 استفاده کنیم؟

معمولا ترانزیستور ۲N7002 در یک مدار یکپارچه می شود تا عملکرد خاصی را ارائه دهد. در بسیاری از کاربردها، در مدار سوئیچ استفاده می شود. در اینجا، ماسفت برای کنترل جریان ولتاژ از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می شود.

در همین زمینه، ترانزیستور ۲N7002 نیز در مداری برای کنترل جریان از طریق یک مدار الکتریکی یا یک دستگاه یکپارچه شده است. در اینجا، این کار را با روشن یا خاموش کردن یک سیگنال ورودی یا خروجی انجام می دهد.

کاربردهای ترانزیستور ۲N7002

اکنون بیایید به مناطق کاربردی یا استفاده از ترانزیستورهای ۲N7002 نگاه کنیم.

استفاده به عنوان سوئیچ: از اصل کار، ما نمی توانیم قابلیت سوئیچینگ ترانزیستور ۲N7002 را دست کم بگیریم. در یک مدار، این نوع ترانزیستور به عنوان کلیدی برای کنترل جریان از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می شود.

_ مورد استفاده در موتور درایو: در بسیاری از درایوهای موتور در eMobility. این کار با کنترل ولتاژ در دو سر ترانزیستور انجام می شود. در اینجا به گونه ای وصل می شود که وقتی روشن می شود جریان را از آن عبور می دهد و با خاموش شدن بالعکس. این نرم افزار در اکثر خودروهای برقی و دوچرخه رایج است.

_ مورد استفاده در اینورتر: اینورتر یک ولتاژ متناوب را به ولتاژ مستقیم تبدیل می کند. می توان آن را با استفاده از ماسفت های ۲N7002 کنترل کرد. به تبدیل DC (جریان مستقیم) به AC (جریان متناوب) کمک می کند. در اینجا ماسفت های ۲N7002 به عنوان سوئیچ استفاده می شوند و توسط مدار کنترل می شوند تا اینورتر را با سیگنال کنترل روشن و خاموش کنند.

_ مورد استفاده در مبدل های فرکانس: در این کاربرد ترانزیستورهای ۲N7002 به عنوان سوئیچ عمل می کنند. این کار با کنترل ولتاژ یا جریان گیت آن انجام می شود. اتصال آن به گونه ای است که وقتی روشن می شود، جریان را از آن عبور می دهد و با خاموش شدن بالعکس. این نرم افزار در اکثر وسایل الکترونیکی مانند ساعت، تلویزیون، ماشین حساب و غیره رایج است.

هنگام خرید ماسفت ۲N7002 باید به دنبال چه چیزی باشیم؟

بنابراین می خواهید بهترین ترانزیستور ۲N7002 را برای برنامه خود دریافت کنید؟ برخی از موارد کلیدی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

_ ظرفیت: ظرفیت ترانزیستور نقش مهمی در نحوه عملکرد آن در هنگام سوئیچینگ دارد. باید تا حد امکان پایین باشد.

_ رتبه بندی ولتاژ: درجه ولتاژ ترانزیستور باید به اندازه کافی بالا باشد تا از عملکرد آن پشتیبانی کند.

_ قطبیت: قطبیت ماسفت می تواند N (مثبت) یا P (منفی) باشد. مهم است که قبل از خرید این مورد را بررسی کنید.

_ جنس فلزی: امروزه اکثر ترانزیستورها از پلاستیک ساخته می شوند و استثنائاتی نیز وجود دارد. با این حال، شما باید ماسفتی تهیه کنید که از فلز ساخته شده باشد تا اطمینان حاصل شود که عملکرد خوبی از آن دارید.

_ مقاومت روشن: مقاومت روشن ماسفت، مقاومتی است که هنگام خاموش شدن از آن برخوردار است. این مهم است زیرا اگر ترانزیستورها دارای مقاومت روشن بالا باشند، به دلیل افزایش جریان گرم می شوند و باعث از کار افتادن زودرس آنها می شوند.

نتیجه گیری

ترانزیستورهای ۲N7002 بسیار مهم هستند زیرا تقریباً در تمام مدارهای الکترونیکی نقش مهمی دارند. آنها همچنین در مورد عملکرد کلی یک مدار ضروری هستند.

به این ترتیب، باید مطمئن شوید که بهترین ترانزیستور ۲N7002 را برای برنامه خود دریافت می کنید.

هنگام انتخاب و خرید ترانزیستور ۲N7002، پیدا کردن یک توزیع کننده قابل اعتماد مهم است. شما می خواهید تامین کننده ای را انتخاب کنید که سابقه خوبی داشته باشد و قابل اعتماد باشد. نیما الکترونیک با سابقه ای درخشان خدمات فروش ترانزیستور ۲N7002 را به مشتریان ارائه می دهد.

در صورت تمایل به هرگونه اطلاعات یا مشاوره بیشتر در مورد خرید ترانزیستور الکترونیکی یا هر نوع دیگر از اجزا و لوازم جانبی کنترل مدار، لطفاً با تیم پشتیبانی نیما الکترونیک از طریق تلفن یا ایمیل تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رفتن به بالا
بکشید و رها کنید برای مقایسه جدید
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
برای مخفی کردن جعبه روی قسمت بیرون کلیک نمایید
مقایسه