nimaelectronics

نیما الکترونیک پارسیان

خرید اینورتر خانگی

هر آنچه که باید در مورد اینورتر خانگی بدانید

آیا قصد خرید یک اینورتر جدید برای خانه خود دارید؟ یا می خواهید نسخه ای را که استفاده می کردید ارتقا دهید؟ داشتن تمام اطلاعات لازم در دسترس است.

در این راهنما، ما قصد داریم هر آنچه را که باید در مورد این دستگاه های برقی بدانید را بررسی کنیم. همچنین نکاتی را در مورد نحوه خرید بهترین اینورترها برای مصارف خانگی و تجاری به شما ارائه خواهیم داد.

اینورتر چیست؟

اینورتر وسیله ای است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تغییر می دهد. این نام از این واقعیت ناشی می شود که عملکرد آن معکوس کردن DC به AC است. از آنجایی که آنها برای تبدیل برق DC به برق AC طراحی شده اند، معمولاً در اتومبیل ها، قایق ها و سایر وسایل نقلیه استفاده می شوند. همچنین در منازل و ادارات برای تبدیل برق استفاده می شود.

اینورترها دارای ویژگی ها و مشخصات مختلفی هستند. برخی از آنها می توانند بارهای بالا را تحمل کنند، در حالی که برخی دیگر ظرفیت محدودی دارند. شما باید یکی را انتخاب کنید که با نیازهای خاص شما مطابقت داشته باشد.

این پاور دستگاه ها نیز در انواع مختلفی از جمله نوع سینوسی اصلاح شده، نوع سینوسی خالص، نوع موج مربعی اصلاح شده و نوع موج مربعی خالص موجود می باشند. برای آشنایی بیشتر با این نوع اینورترها، راهنمای ما در مورد بهترین اینورتر برای مصارف خانگی را مطالعه کنید.

چرا باید اینورتر خانگی بخرم؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید یک اینورتر برای مصارف خانگی یا اداری یا صنعتی خود بخرید:

_ قطع برق: اگر به دلیل طوفان یا دلایل دیگر در خانه یا محل کار شما قطعی برق رخ داده است، ممکن است تا زمان برقراری مجدد برق به یک اینورتر نیاز داشته باشید.

_ برق پشتیبان: اگر می خواهید با استفاده از پنل های خورشیدی یا توربین های بادی خود، قبض های برق را کاهش دهید، به یک اینورتر نیاز دارید.

_ نور اضطراری: اگر در خانه یا محل کار به دلیل آسیب طوفان یا هر دلیل دیگری خاموشی وجود دارد و می خواهید روشنایی اضطراری داشته باشید.

_ برق قابل حمل: اگر برای سفرهای کمپینگ، پیک نیک و غیره برق قابل حمل می خواهید، به یک اینورتر نیاز دارید.

_ خارج از شبکه: اگر می خواهید قبض برق خود را کاهش دهید و می خواهید از شبکه خارج شوید، به یک اینورتر برای پنل های خورشیدی یا توربین های بادی خود نیاز دارید.

چه اندازه اینورتر برای راه اندازی خانه مورد نیاز است؟

باید بدانید که اینورترها بسته به ظرفیت توان آنها رتبه بندی می شوند. اینورترها بر حسب وات یا کیلووات رتبه بندی می شوند. آنها می توانند از چند وات تا چند ده کیلووات متغیر باشند.

بیشتر اینورترها برای خانه ها بین ۷۶۵ تا ۱۰۰۰ وات رتبه بندی می شوند. با این حال، چند اینورتر ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ وات دارند.

اینورتر مورد نیاز شما بستگی به میزان توانی دارد که می خواهید روی آن کار کنید. اندازه اینورتر به وسایلی که می خواهید روی آن کار کنید بستگی دارد.

محاسبه برق مورد نیاز برای خانه شما

همانطور که بیان کردیم، اینورترها دارای قدرت های متفاوتی هستند. بنابراین، قبل از خرید یک اینورتر، مهم است که برق مورد نیاز خانه خود را محاسبه کنید.

اما شما چطور این را انجام میدهید؟ آیا محاسبات پیچیده ای وجود دارد؟

یافتن توان مورد نیاز فرآیند بسیار آسانی است.

از میانگین مصرف برق لوازم خانگی خود مطلع شوید. این به شما کمک می کند تا در مورد برق مورد نیاز خانه خود تصمیم بگیرید.
رتبه قدرت اینورتر خود را پیدا کنید و آن را در تعداد لامپ ها یا وسایلی که می خواهید روی آن کار کنید ضرب کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید هشت لامپ برقی را روشن کنید، ۸ را در ۱۰۰۰ ضرب کنید، که ۸ در ۱۰۰۰ وات = ۸ x 100 وات ظرفیت = اینورتر ۸۰۰ وات مورد نیاز خانه شما است.
دریابید که اینورتر شما می تواند در یک زمان چند وات بدهد و آن عدد را با توان مورد نیاز همانطور که در مرحله ۱ در بالا ذکر شد ضرب کنید.
تمام این ارقام را با هم جمع کنید و مقدار وات اینورتر شما در یک زمان مصرف می کند یا حداکثر مصرف برق مداوم (MCPC) نامیده می شود.

تست اینورترها

راه های زیادی برای تست اینورتر وجود دارد. اگر مولتی متر دارید، می توانید از آن برای بررسی ولتاژ خروجی و ولتاژ ورودی اینورتر استفاده کنید. همچنین می توانید از اسیلوسکوپ برای آزمایش شکل موج ولتاژ خروجی استفاده کنید.

برخی از اینورترها همچنین دارای خودآزمایی داخلی هستند که به شما کمک می کند عملکرد آنها را بدون هیچ دستگاه خارجی بررسی کنید.

همچنین هنگام تست اینورتر باید ولتاژ ورودی اینورتر را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، هنگام آزمایش یک اینورتر ۱۲ ولت / ۲۴ ولت با باتری ۱۲ ولت، باید باتری را به پایانه های ورودی اینورتر وصل کنید و ولتاژ خروجی آن را اندازه گیری کنید.

اگر می خواهید یک اینورتر ۲۴ ولت / ۱۲ ولت را با باتری ۲۴ ولت آزمایش کنید، باید باتری را به یک ترمینال ورودی وصل کنید و خروجی آن را با استفاده از ترمینال ورودی دیگر اندازه گیری کنید. همچنین می توانید اینورتر را با هر منبع تغذیه دیگری که فرکانس مشابه منبع تغذیه متصل تولید می کند، آزمایش کنید.

اینورترها در عمل

پنل های خورشیدی و توربین های بادی جریان DC تولید می کنند در حالی که بیشتر وسایل برقی از جریان AC استفاده می کنند. بنابراین تبدیل جریان DC به جریان AC برای اکثر برنامه ها ضروری است.

اینورترهای خورشیدی برای این منظور استفاده می شوند زیرا به طور خاص برای کاربردهای انرژی خورشیدی طراحی شده اند.

انرژی خورشیدی معمولاً برای کاربردهای مسکونی مانند روشنایی، تلویزیون، رادیو، استریو و غیره استفاده می شود.

تنظیم ولتاژ یک اینورتر خانگی

به منظور اطمینان از ثابت ماندن ولتاژ خروجی، برخی از اینورترها دارای تنظیم کننده های ولتاژ داخلی هستند.

این رگولاتورها ولتاژ خروجی را با وجود تغییر در ولتاژ ورودی در یک سطح ثابت نگه می دارند. برخی از این اینورترها دارای سنسورهای داخلی هستند که بر ولتاژ ورودی نظارت کرده و خروجی را بر اساس آن تنظیم می کنند.

حفاظت اضافه بار در اینورترهای خانگی

اینورترها دارای مدارهای محافظ اضافه بار داخلی هستند که در صورت تشخیص جریان بیش از حد، خروجی های خود را قطع می کنند. این آنها را از آسیب ناشی از بارگذاری بیش از حد محافظت می کند، که ممکن است در صورت اتصال بیش از حد لوازم خانگی به آنها یا اتصال آنها به منبع تغذیه بیش از حد رخ دهد.

چند اینورتر به شما این امکان را می دهد که آستانه اضافه بار آنها را تنظیم کنید تا بتوانید بدون نگرانی در مورد بارگذاری بیش از حد از آنها با چندین دستگاه استفاده کنید.

اینورترهای آستانه اضافه بار قابل تنظیم نامیده می شوند. اگر اینورتر شما این ویژگی را ندارد، بهتر است از استفاده از آن برای بیش از یک دستگاه خودداری کنید زیرا ممکن است در صورت وجود شرایط اضافه بار به دلایلی باعث آسیب شود.

هشدار باتری کم

اینورترها دارای سیستم های هشدار دهنده کم بودن باتری داخلی هستند که در صورت کاهش ولتاژ باتری ها یا پنل های خورشیدی به زیر یک سطح مشخص به شما هشدار می دهند. اکثر این اینورترها دارای یک مدار قطع ولتاژ پایین (LVD) هستند که در صورت کاهش ولتاژ باتری به زیر سطح از پیش تعیین شده، به طور خودکار خروجی آنها را قطع می کند. برخی از این اینورترها همچنین دارای ویژگی LVD قابل تنظیم هستند که به شما امکان می دهد آستانه LVD را در هر سطحی بین ۳ تا ۲۴ ولت تنظیم کنید.

این ویژگی برای برنامه‌هایی مفید است که می‌خواهید اینورتر شما فقط زمانی که ولتاژ ورودی بسیار پایین دریافت می‌کند خاموش شود، مانند زمانی که صفحات خورشیدی شما توسط ابرها پوشانده شده‌اند.

تشخیص خطای زمین

اینورترها دارای مدارهای تشخیص خطای زمین داخلی هستند که در صورت تشخیص جریان بیش از حد از هر قسمت از کیس یا سیم کشی داخلی، خروجی خود را قطع می کنند. این آنها را از آسیب ناشی از اتصال کوتاه محافظت می کند، که اگر آب یا مایع رسانای دیگری از طریق خروجی (های خروجی AC) وارد بدنه آنها شود، ممکن است رخ دهد.

برخی از این دستگاه‌ها دارای مدار تشخیص خطای زمین هستند که می‌توان آن را تنظیم کرد تا خروجی‌های آن‌ها را تنها زمانی که جریان بیش از حد از کیس یا مدار داخلی خود دریافت می‌کنند، قطع کند. این ویژگی برای محافظت از اینورتر در برابر آسیب های ناشی از اتصال کوتاه مفید است، که ممکن است در صورت ورود آب یا مایع رسانای دیگر از طریق خروجی (های خروجی AC) داخل محفظه آن رخ دهد.

محدود کردن جریان ورودی

برخی از اینورترها دارای یک مدار محدود کننده جریان ورودی (ICL) داخلی هستند که در صورت دریافت جریان بیش از حد از ورودی های DC، خروجی های آنها را قطع می کند. این یک ویژگی مفید است زیرا از اینورتر در برابر آسیب های ناشی از اتصال کوتاه محافظت می کند، که ممکن است در صورت ورود آب یا مایع رسانای دیگر از طریق ورودی (های ورودی DC) رخ دهد.

چه نوع باتری در اینورترهای خانگی استفاده می شود؟

اکثر اینورترها از باتری سرب اسیدی مهر و موم شده استفاده می کنند که نوعی باتری چرخه عمیق است. باتری های چرخه عمیق طوری طراحی شده اند که بارها و بارها بدون آسیب تخلیه شوند.

آنها همچنین برای شارژ مجدد دوره ای طراحی شده اند.

و عمر این باتری های اینورتر چقدر است؟ بیشتر آنها برای دوام بین ۵ ساعت تا ۱۰ ساعت طراحی شده اند. با این حال، اگر به صورت دوره ای شارژ و تخلیه شوند، ممکن است عمر بیشتری داشته باشند.

بهترین راه برای نصب اینورتر خانگی چیست؟

نصب اینورتر

بهترین راه برای نصب اینورتر این است که آن را در جایی قرار دهید که بار قرار می گیرد. اگر آن را در جایی قرار دهید که بار قرار نخواهد گرفت، ممکن است به دلیل جریانی که از آن عبور می‌کند به آن آسیب برسانید یا مشکل دیگری ایجاد کنید.

اگر فضای کافی برای اینورتر ندارید به دلیل اندازه و وزن آن نیز می تواند مشکل ساز شود.

راه دیگر برای نصب اینورتر، قرار دادن آن بر روی سکو یا پایه ای است که برای این منظور طراحی شده است. اگر آن را روی یک سکو یا پایه ای قرار دهید که برای این منظور طراحی نشده است، ممکن است به دلیل جریانی که از آن می گذرد به آن آسیب بزنید یا مشکل دیگری ایجاد کنید.

محل نصب اینورترهای خانگی

انواع مختلفی از پلت فرم ها و پایه ها برای نصب اینورتر استفاده می شود:

نصب مستقیم: در این روش از پیچ و مهره و واشر برای نصب مستقیم اینورتر بر روی سطوحی مانند دیوار، سقف، کف و غیره استفاده می شود. در این روش هیچ فاصله ای بین اینورتر و سطح نصب آن وجود ندارد. اطراف باتری باید به خوبی تهویه شود و گردش هوای خوبی داشته باشد تا از دمای بیش از حد باتری یا گرم شدن بیش از حد جلوگیری شود.

نصب سقفی: در این روش از براکت ها برای نصب اینورتر مستقیماً بر روی سقف یا حتی سقف استفاده می شود. در این روش بین اینورترها و سطح نصب آنها فاصله هایی وجود دارد.

نصب روی دیوار: در این روش از براکت ها برای نصب اینورتر مستقیماً روی دیوار با استفاده از پیچ، مهره و واشر استفاده می شود.

از کجا اینورتر بخریم؟

تامین کنندگان اینورتر زیادی در چین وجود دارد. برخی از آنها اینورتر را با قیمت کمتری نسبت به سایرین ارائه می دهند. با این حال، تحت تاثیر قیمت اینورترها قرار نگیرید. در عوض، کیفیت محصول و شهرت سازنده را بررسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که از تولید کنندگان و تامین کنندگان اینورتر قابل اعتماد در چین خرید می کنید. به این ترتیب می توانید از تهیه اینورترهای با کیفیت برای خانه خود مطمئن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رفتن به بالا
بکشید و رها کنید برای مقایسه جدید
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
برای مخفی کردن جعبه روی قسمت بیرون کلیک نمایید
مقایسه