nimaelectronics

نیما الکترونیک پارسیان

تعویض فیوز سوخته

چگونه فیوز سوخته را تعمیر کنیم؟

با تجهیزات، تجربه و ملاحظات ایمنی مناسب، تعمیر فیوز سوخته در خانه شما یک فعالیت ساده است که ممکن است به سرعت انجام شود. با کمک به شما در یافتن جعبه برق، تعیین اینکه آیا قطع کننده مدار یا فیوز دارید، بحث در مورد اقدامات احتیاطی اولیه و نشان دادن نحوه تعمیر فیوز سوخته، به شما می آموزیم که چگونه برق را دوباره روشن کنید.

تابلوی برق خود را پیدا کنید

محل تابلو برق خانه خود را پیدا کنید. این پنل که اغلب در پشت یک در یا جعبه فلزی کوچک پنهان می شود، به عنوان مرکز فرماندهی سیستم الکتریکی عمل می کند. این پانل ها را می توان در زیرزمین، خشکشویی، انباری یا راهرو نیز یافت. خانه‌های قدیمی‌تر می‌توانند تابلوی برق خود را در بیرون، گاهی نزدیک به جعبه کنتور برق داشته باشند. حتی ممکن است چندین تابلو برق در خانه های بزرگ خاص وجود داشته باشد.

اگر نمی توانید آن را پیدا کنید و قبل از خرید ملک، خانه را بازرسی کرده اید، با گزارش بازرسی که می تواند محل تابلوی برق را ارائه دهد، مراجعه کنید. یا اگر مطمئن نیستید که کیست، می توانید از سازنده سوال کنید. اگر همه چیز خراب شود، یک برقکار مجاز می تواند به شما در مکان یابی پانل کمک کند. مطمئن شوید که تابلو برق خود را با مبلمان، قفسه ها یا جعبه ها در هر کجا که ممکن است مسدود نکنید. اگر مشکلی پیش بیاید، می‌خواهید فوراً به آن دسترسی داشته باشید. برای اینکه ببینید در صورت قطع برق چه می‌کنید، بهتر است یک چراغ قوه یا فانوس با باتری را نزدیک تابلو برق نگه دارید.

ببینید چه چیزی در داخل است

فیوز یا قطع کننده مدار با باز شدن درب تابلو برق قابل مشاهده است. بر خلاف کلیدهای مدار که شبیه یک سری اهرم یا کلید هستند، فیوزها دایره ای هستند و به پریزها می پیچند. صرف نظر از کلیدهای مدار یا فیوزهایی که تابلوی برق شما استفاده می کند، مطمئن شوید که همه آنها با منطقه یا بخشی از خانه که مسئولیت آن را بر عهده دارند مشخص شده اند. به لطف برچسب زدن واضح و کامل، زمان کمتری را صرف جستجو و تعمیر فیوز سوخته خواهید کرد.

چگونه فیوز سوخته را تشخیص دهید؟ در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • به طور معمول، تنها بخشی از خانه شما به جای کل ساختمان، برق را از دست می دهد.
  • هنگامی که یک قطعه الکتریکی دیگر را در حالی که از چندین مورد دیگر استفاده می کنید، این منطقه اغلب برق خود را از دست می دهد. ممکن است در نتیجه این اضافه بار، فیوز منفجر شود.

مهم است که به خاطر داشته باشید که خاموش کردن یک قطع کننده مدار یا منفجر شدن فیوز جریان الکتریکی را قطع می کند و به جلوگیری از آتش سوزی توسط سیم کشی بیش از حد در خانه شما کمک می کند. چیزی که می تواند آزاردهنده یا ناراحت کننده به نظر برسد به امنیت ملک شما کمک می کند.

اقدامات احتیاطی ایمنی قبل از شروع

قبل از شروع کار در داخل جعبه فیوز، باید اقدامات ایمنی را انجام دهید.

تمام چراغ‌های فضایی که برق قطع شده را خاموش کنید و تعدادی از وسایل برقی را از برق بکشید. اگر در هنگام قطع برق از جاروبرقی، سشوار، مایکروویو یا سایر وسایل بزرگ و پرمصرف دیگر استفاده می‌کردید، احتمالاً آن وسیله باعث منفجر شدن فیوز شده است. اگر فیوز را تعویض کنید و دستگاه را به برق وصل کنید، به سرعت مدار را اضافه بار کرده و فیوز دیگری را منفجر می کند.
در حالی که روی سطح خشک ایستاده اید، با دست های خشک و کفش های با کف لاستیکی در جعبه فیوز کار کنید.
اگر نگران ایمنی خود هستید یا در انجام این کار احساس راحتی نمی کنید کار با فیوز آسیب دیده را متوقف کنید و در عوض با یک برقکار تماس بگیرید. امنیت شما ارزش فداکاری برای پس انداز چند تومان را ندارد.

مدار قطع شده یا فیوز سوخته چگونه به نظر می رسد؟

سوکت های فیوز دایره ای هستند و در داخل آنها قرار می گیرند، در حالی که مدار شکن ها شبیه کلیدها هستند. سیم های فلزی را می توان در داخل پنجره های شیشه ای که روی فیوزها یافت می شوند، یافت. فیوز سوخته ممکن است آثار سوختگی روی شیشه داشته باشد، با فلز ذوب شده پر شده باشد یا شیشه تغییر رنگ داده باشد.

تشخیص مدار قطع شده نسبتا ساده تر است زیرا سوئیچ برگردانده می شود. سوئیچ‌هایی را که به وسط چرخیده است، بین موقعیت‌های روشن و خاموش جستجو کنید.

۳ علت احتمالی برای پریدن فیوز

  • مدار اضافه بار

مدار اضافه بار

اگر بار الکتریکی قابل توجهی بیش از توان آن اعمال شود، مدار بیش از حد بارگذاری می شود. وقتی از مداری بیش از حد استفاده می کنید، آن را بیش از حد بارگذاری می کنید. متخلفان اصلی بارگذاری بیش از حد مدار، لیدهای پسوند هستند. اگر وسایل متصل زیاد باشد، احتمالاً به سرعت گرم می شوند که می تواند باعث ترکیدن فیوز شود.

اندازه فیوز و ظرفیت بار خانه شما مطابقت دارد. فیوز تحت بار سنگین خواهد سوخت. نشان دهنده این است که نیازهای الکتریکی شما برای مدار شما بسیار زیاد است، فیوزی است که به طور مکرر منفجر می شود. اگر این اتفاق افتاد، باید با یک برقکار تماس بگیرید تا مدار خود را بهبود بخشد یا چند دستگاه را به مدارهای جداگانه تغییر دهید.

  • لوازم خانگی معیوب

لوازم خانگی معیوب

یک دستگاه می تواند جعبه فیوز را منفجر کند، حتی اگر سیم کشی آن معیوب باشد یا شل وصل شده باشد. وسایلی که خراب هستند باید فورا تعویض شوند. اگر مطمئن نیستید که کدام وسیله فیوز می‌زند، با یک برق‌کار مجاز تماس بگیرید.

  • مدار کوتاه

مدار کوتاه

اتصال کوتاه زمانی ایجاد می‌شود که دو سیم با جریان تماس برقرار کنند یا جزء دیگری جریان داشته باشد. یک اتصال کوتاه الکتریکی خطرناک که منجر به منفجر شدن فیوز می شود می تواند افراد و تجهیزات آنها را به خطر بیندازد.

موارد متعددی می تواند در بروز آن نقش داشته باشد، از جمله اتصالات ضعیف، عایق ضعیف و سیم های جویده شده توسط جوندگان. به جای اینکه خودتان بخواهید چیزی را تعمیر کنید، با یک متخصص تماس بگیرید.

مراحل تعمیر فیوز:

در فضایی از خانه بدون برق، چراغ ها را خاموش کنید و وسایل برقی را قطع کنید

این باعث می شود که فیوز جایگزین جدید بیش از حد بارگذاری نشود. همیشه هنگام تعمیرات خانه از اقدامات احتیاطی ایمنی الکتریکی استفاده کنید و اگر از تخصص یا مهارت خود مطمئن نیستید، از تعمیر برق خودداری کنید. تماس با برقکار ماهر بر تصادف ارجح است.

هنگام کار با برق یا دسترسی به تابلوی برق خود، باید مطمئن شوید که دستانتان خشک هستند و در آب غوطه ور نیستند. هنگام کار در نزدیکی تابلو برق، همچنین ایده خوبی است که هر جواهرات را درآورید، دستکش بپوشید و کفش هایی با کف لاستیکی بپوشید. در صورت تماس با جرقه های الکتریکی باید از عینک ایمنی برای محافظت از چشمان خود استفاده کنید.

کلید اصلی برق را خاموش کنید تا برق جعبه فیوز را خاموش کنید

اکنون باید فیوز سوخته را پیدا کنید. منطقه تعیین شده را بررسی کنید و مکان خانه را که برق قطع شده مطابقت دهید. فیوز سوخته ممکن است مه آلود، تغییر رنگ یا حتی حاوی یک قطعه فلز شکسته یا ذوب شده به نظر برسد. فقط کافی است با باز کردن پیچ فیوز سوخته را از آن خارج کنید، اما همیشه مطمئن شوید که منبع تغذیه اصلی همچنان خاموش است. استفاده از فیوز جدید با همان نوع، اندازه، درجه بندی و آمپر فیوز قبلی بسیار مهم است.

هرگز فیوز سوخته را با فیوز با آمپر بالاتر تعویض نکنید. انجام این کار می تواند خطرناک باشد یا به سیم کشی در تابلو برق شما آسیب برساند. جایگزینی دقیق را می توان با آوردن فیوز سوخته به یک فروشگاه سخت افزار یا لوازم الکترونیکی به دست آورد. برای اطمینان از فیوزهای اضافی در صورت نیاز، به فکر داشتن فیوزهای اضافی در دسترس باشید. سوکت تابلوی برق یکسان باید فیوز جایگزین را دریافت کند. (فیوز فقط باید در نگهدارنده یا سوکت قرار داده شود.)

اکنون منبع تغذیه اصلی را به تابلوی برق وصل کنید.

شما باید با یک برقکار مجاز تماس بگیرید تا فیوز دوباره منفجر شود یا خیر. چند وسیله الکتریکی را به برق وصل کنید یا چند چراغ را در ناحیه الکتریکی که فیوز جدید کنترل می کند روشن کنید. اگر پس از وصل شدن مجدد برق اصلی فیوز دوباره منفجر شود، ممکن است دستگاه مشکل داشته باشد یا ممکن است برق زیادی مصرف کرده باشید و فشار زیادی به فیوز وارد کرده باشید. برخی از لوازم برقی را از برق بکشید یا با یک برقکار تماس بگیرید تا در مورد نیازهای الکتریکی در حال رشد خود صحبت کنید.

چگونه از سوختن فیوزها جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر در صورتی که فیوزهای خانه شما مدام در حال منفجر شدن باشند، باید مواردی را بررسی کنید.

معمولی ترین علت منفجر شدن فیوز یک مدار اضافه بار است که یکی از ساده ترین راه ها تعمیرات خانگی است. هنگامی که یک مدار بیش از حد بارگذاری می شود، قطع کننده به عنوان یک اقدام ایمنی برای محافظت از باقی مانده سیم کشی خانه شما و جلوگیری از آتش سوزی خانه خاموش می شود.

اگر دائماً مدار را بیش از حد بارگذاری می کنید، ممکن است لازم باشد برخی از لوازم پر تقاضا را به مناطق مختلف خانه منتقل کنید. برای برآورده کردن نیازهای الکتریکی خانه خود، مدارات خود را بهبود بخشید.

نتیجه گیری

از سوختن فیوز نترسید. تعویض فیوز با کمی دانش و دانش اولیه ایمنی برق خانه یک پروژه نسبتاً ساده است که خودتان آن را انجام دهید. بهترین پیشنهاد اگر خانه شما جعبه فیوز دارد، آماده شدن و آشنایی با تابلو برق و انواع فیوزهای مورد نیاز آن است.

هنگام انتخاب یک توزیع کننده فیوز در اصفهان، پیدا کردن یک توزیع کننده قابل اعتماد مهم است. شما می خواهید تامین کننده ای را انتخاب کنید که سابقه خوبی داشته باشد و قابل اعتماد باشد. نیما الکترونیک با سابقه ای درخشان خدمات فروش فیوز اورجینال را به مشتریان ارائه می دهد.

در صورت تمایل به هرگونه اطلاعات یا مشاوره بیشتر در مورد خرید بهترین فیوز یا هر نوع دیگر از اجزا و لوازم جانبی کنترل مدار، لطفاً با تیم پشتیبانی نیما الکترونیک از طریق تلفن یا ایمیل تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رفتن به بالا
بکشید و رها کنید برای مقایسه جدید
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
برای مخفی کردن جعبه روی قسمت بیرون کلیک نمایید
مقایسه